best

دلنوشته (نوشته های دل از دل)

best

دلنوشته (نوشته های دل از دل)

مشخصات بلاگ
best

دوستی گفت: من مسئول آنچه می‌گویم هستم نه آنچه شما برداشت می‌کنید!
و من می‌گویم:
خدا را شکر که اینها فقط نوشته‌اند!
[نه خاطره!]
بدانید،
الفاظ از آنچه بر مانیتور شما نقش بسته دروغترند!

طبقه بندی موضوعی
آخرین مطالب
پربیننده ترین مطالب
محبوب ترین مطالب

داستان آه

يكشنبه, ۱۳ مهر ۱۳۹۳، ۰۶:۲۷ ق.ظ

در دیر زمانی نه چنان دور و نه نزدیک

                                        در شام غریبی که سپید بود و نه تاریـک

آمـد یـکی شــب زده ی مـست به شــعرم

                                        کرد آه و فغان از دل سرگشته به تفکیک

 

***

 

        رفتم به برش تار شبی وقت پگاه

                               کـردم ســوال از ســبب آنـهمه آه

        خندید به پرسشم ولی پاســــخ داد

                                 وای از نگاهی و نگاهی و نــگاه 

 

***

 

 گفتـــم به نـگاهی شـده ای مـسخ و تـباه

                                        دلــباخـته و شــب زده و روی ســــــیاه

 پرده به کناری زد و لَختی، نشانم دادش

                                       آن حور سرشتی که زده طعنه به مـــاه

 

***

 

         رفتم به بر حور و سلامش کردم

                                   از داشته ام جان به فدایش کـردم 

         لبخند زد و طره ی گیسو افشـاند

                                 آشفتـــه دوباره سلامـــش کـــردم

 

***

 

    گفتم ز سرم زیاد است آن موی سیاه

                                     آن چادر گیتی که زده خیمه به مـــاه

    خندیــد و رمید و داد، تابی به سرش

                                     مجنون شدم و مست از آن ناز نـگاه

 

***

 

  یــاران قــــدم اندر رهِ  بـی ره مـــگذارید

                                     اندر طلـــــبش پای به هر ره مـــــگذارید

  من ســــوختم و ســـــاختم و نالـــه کشیدم

                                     از راه، رهی، ره، به رهش، ره مگذارید